torsdag 9. januar 2014

Vase av lyspære

Her om dagen kom jeg over et morsomt DIY prosjekt som jeg bare måtte prøve ut. Å lage en liten hengevase av lyspærer. Enkelt, raskt og rimelig å lage.

Du trenger:

En brukt lyspære, noe å fjerne innmaten med og ståltråd. Jeg brukte det jeg hadde liggende fra før.

Start med å fjerne metalltuppen på det svarte med avbitertang, saks el.

Fjern så det sorte. Jeg kakket på det med en neglklipper som er spiss i den ene enden, eller bruk en syl om du har det liggende, Jeg vridde og vrei til den til slutt begynte å løsne bit for bit. Deretter fjerner jeg innmaten. Her kan man evt dra ut restene med en pinsett.


Så bandt jeg bare litt ståltråd rundt toppen og festet den andre enden der jeg ville den skulle henge. Nå skal jeg bare kjøpe inn noen passende blomster/stilker og lage noen flere.

Kommer tilbake med flere bilder.


Et blomstrende lysglimt



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

You might also like: